Tuesday 5 April 2016

Cara Pasang Windows 7
Pesediaan

Untuk memasang Windows 7, sediakan beberapa perkara di bawah untuk memudahkan proses pemasangan dan boleh membantu, terutama untuk bermula.

Spesifikasi: Spesifikasi Perkakasan Minimum untuk memasang windows
Jenis pemproses: Bagaimana Tahu jenis pemproses 32-bit / 64-bit
Driver Windows : Sediakan driver - Cara Cari, Muat turun dan Pasang driver Windows
Software Penting: Sediakan Software - Perisian Paling Penting untuk Windows
Sistem Windows: memasang dari CD / DVD windows atau memasang windows 7 dari Flash Disk (USB)

Bagaimana untuk Pasang semula Windows 7

Bagaimana untuk memasang Windows 7 "memasang semula". Saya mengesyorkan bahawa anda membuang primary hard drive partition (primary partition) begitu bersih dan memasang Windows 7 dari awal, prosedur ini dipanggil Bersih Pasang, kadang-kadang dipanggil Advanced / Custom memasang.

Artikel ini boleh menjadi tutorial mengenai cara untuk memasang windows 7 dengan betul dan sempurna melalui setiap bahagian proses Windows 7 dengan pemasangan bersih.

Langkah-langkah yang ditunjukkan ini adalah cara-cara untuk memasang Windows 7  tetapi juga akan berfungsi dengan baik sebagai panduan mengenai cara untuk memasang semula windows 7 dalam setiap edisi termasuk Windows 7 Professional, Windows 7 Home Premium, berkenaan dengan windows 7 32 bit, 64 bit.

PROSES PEMASANGAN


Untuk memulakan proses memasang Windows 7, anda perlu boot pertama dari Windows 7 CD-DVD (jika menggunakan Windows 7 Installer CD-DVD) atau boot pertama dari peranti USB (jika menggunakan flash). Untuk tutorial ini,bagaimana untuk memasang windows.

No comments:

Post a Comment